...

skärpning jönköpinsgstrafiken med era chafförrer!!

det är lpngt kvar till semestern så ni får sluta drömma er bort till sommar o sol när ni jobbar. vad ni gör på fritididen struntar jag i men när ma  kör buss måste hjärncellerna vara med!

börjar tröttna nu. i februari månad så klämde ni vagnen med barn i 2 gånger när jag skulle av. 1 gång så stäbgde ni dörren när jag var av men mitt ena barn var kvar på bussen. 
men den gången bad chafföre. om ursäkt o allt någon som bad om förlptelse o sa något alla andra har bara varit tysta som musen o tyckt jag varit jobbig!! oja skit jobbig so  vill gå av med vagnen. 

nästan varje gång jag går på busse. 130 så finns det inga kortläsare där jag går på med vagn asså måste jag lömna vagnen för o gå ftam o stänpla. nästan alltid när jag klivit på kör bussen i väg o jag cägrar då gå i bussen o stänpla. varföe ska jag lämna nitt barn utan uppsikt. elle reskera att trilla når dem kör som tokar!.

i går 2 april klämde dem vagneb i geb i dörren jag gåe av i fram hur kan dem missa mig o en stor vagn??? 

idag den 3 april. jag ska gå på bussen men han kör bara. me. upotäcker att en annan utan vagn ska också med sp han stannar mitt i vägen sp hon kan gå på di springer jag ditt o säger jag sla ocjså med du får se till så jag kommer på med vagnen de e en hög buss. han hjölper mej ej på yta. en frbror som går förbi hhälper mej på. tack tusen tack. du har gjort min dag så jag slapp vänta 1 timme på nöstan buss. tur att de inte är äldrw med rulatorer slm ska på för dem kommer inte på höga bussar alls. och drt finns utrymme för vagn o allt så. blir lite trött på detta betende meat att chförerna inte ens öppnar munnen o ber o  ursäkt elle frpgar om behöver du hjälp på eller av. vissa chaförrer är jätte underbara. men tyvärr så är ni få. 
sjävklart kan ma  ha en dålig dag på jobbet men man ska fan se till så ingen skadas under färden eller när man går på o av. känner man aty idag klarar jag ej av o köra buss nä gör intw det då. 

vissa fall öppnar chafören munnen de e om man inte går o stämplar kortet. man bara men du får ju du stå stilla jag går inte i från vagnen medans fu kör!!! o jag tror kontrolanterna håller med mej om det. kan inte stänpla heller när du släpper på andra människor för de hinner jag ju inte för dem hinner knappt sätta sej innan dem kör igen så. 

kläm inte minna barn eller någon annans barn i dörrarna!!! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: